Η σημασία της Κυριακής

Γιατί είναι η Κυριακή μέρα λατρείας για τους χριστιανούς; Το ότι ο Χριστός αναστήθηκε από τους νεκρούς την Κυριακή είναι μια προφανής απάντηση και οι πρώτοι χριστιανοί αντάλλαξαν το παραδοσιακό εβραϊκό Σάββατο με την Κυριακή για να λατρεύουν τον Θεό. Αλλά έχουμε αναρωτηθεί ποτέ γιατί ο Ιησούς αναστήθηκε από τους νεκρούς την Κυριακή και όχι μια άλλη μέρα της εβδομάδας;

Στην αρχαία εβραϊκή ιστορία της δημιουργίας, στο Γένεση κεφ. 1, η πρώτη ημέρα της δημιουργίας ήταν η Κυριακή, και ο Θεός αναπαύθηκε την τελευταία ημέρα, το Σάββατο. Από την αφήγηση αυτή, οι Ισραηλίτες καθιέρωσαν τη δική τους πρακτική ανάπαυσης του Σαββάτου. Στην Καινή Διαθήκη, ο Ιησούς αναστήθηκε μια Κυριακή επειδή η ανάστασή του ήταν η αρχή της νέας δημιουργίας. Το Πάσχα ήταν η αρχή του Θεού που «κάνει τα πάντα νέα» εν Χριστώ. Όπως λέει και ο Απόστολος Παύλος στο Α΄ Κορινθίους κεφ. 15, η ανάσταση του Ιησού είναι ο «πρώτος καρπός» της λύτρωσης του Θεού – η αρχή για κάτι που έμελλε να επεκταθεί πολύ πιο πέρα ​​από τον άδειο τάφο της Ιερουσαλήμ. Πλησιάζει η ημέρα που η δύναμη της ανάστασης του Ιησού θα αγγίξει και θα πυροδοτήσει ολόκληρη τη δημιουργία, απελευθερώνοντάς την από την αμαρτία, τον θάνατο και τη φθορά, συμμεριζόμενη μαζί της τη δόξα που προορίζεται για κείνους που ανήκουν στον Χριστό (βλ. Ρωμαίους 8/18-21).

Έτσι, λατρεύοντας τον Θεό την Κυριακή δεν αναγνωρίζουμε απλώς την πραγματικότητα της ανάστασης του Ιησού, ούτε  γιορτάζουμε μόνο τη δική μας λύτρωση και την μετάβασή μας στην αιώνια ζωή μέσω του Σταυρού και της Ανάστασης του Χριστού. Αλλά η Λατρεία της Κυριακής σηματοδοτεί την προσωπική σχέση μας με τον Χριστό γιατί μέσω Αυτού γίναμε λαός της νέας δημιουργίας και συμμετέχουμε στο έργο του Θεού της Λύτρωσης. Όταν η εκκλησία συγκεντρώνεται για να ψάλλει, να προσευχηθεί, να εξομολογηθεί και να θυμηθεί τον Σταυρό και τα πάθη του Χριστού, διαδηλώνει περίτρανα την ήττα κάθε εχθρού του Θεού και το γεγονός ότι η βασιλεία Του, η νέα δημιουργία, έχει ήδη αρχίσει να ξεδιπλώνεται ανάμεσά της.

Αυτό το όραμα της Ανάστασης έχει τις ρίζες του στην κατανόηση του Χριστού ως Νικητή. Ο θάνατος του Ιησού στο Σταυρό αντιπροσωπεύει το τέλος της παλαιάς εποχής όπου κυριαρχούσε η αμαρτία, η φθορά και ο θάνατος. Η Ανάσταση του Χριστού εγκαινίασε τη νέα εποχή - τη νέα δημιουργία - της βασιλείας του Θεού. Στο σταυρό ο Ιησούς αφόπλισε και νίκησε τις σκοτεινές δυνάμεις και τερμάτισε την κυριαρχία τους στον κόσμο. Η κυριακάτικη λατρεία μας, επομένως, είναι η δημόσια αναγνώριση αυτής της νίκης του Χριστού και αυτού ως μόνου νόμιμου Κυρίου πάνω σε ολόκληρη τη δημιουργία.

Πηγή: Skye Jenthani, "With God Daily"

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

«Η Ινδία που ξέραμε χάνεται γρήγορα», σχολιάζει χριστιανός επίσκοπος το viral βίντεο που έχει προκαλέσει οργή

Κωνσταντίνος Μεταλληνός

Παράδοξα της πίστης